הדברת נמלת האש

נמלת האש הקטנה – "תעודת זהות"

שם המזיק: נמלת האש הקטנה ובשפה הלא מקצועית "נמלים קטנות" או "נמלים אדומות".

הידעת?
הנמלים חיות במושבות (קן) ומחולקות בכל מושבה למעמדות ומבנה גופן מותאם לתפקידן:
-"המלכה" – היא אחראית להמשכיות הקן והיחידה בקן שמסוגלת להתרבות, כל הנמלים בקן הם צאצאים שלה.
-"הזכרים" – הם אחראיים לתפקיד היחידי שלהם והוא להפרות את המלכה, הם בוקעים לקראת עונת הזיווג ומתים זמן קצר אחריה.
-"הפועלות" – הן אחראיות לביצוע מטלות הקן הכוללות איסוף ומציאת מקורות מים ומזון, טיפול במלכה ובביצים ובנוסף גם לעבודות ההרחבה והחפירה של הקן.
-"החיילות" – הן אחראיות להגן על הנמלים "הפועלות" ועל "המלכה" מאויבים ונמלים אחרות, קיימות לרוב במיני הנמלים הגדולות.

מראה חיצוני: צבעה אדמדם-חום בהיר, אורכן של "הפועלות" הוא כ1-2 מ"מ, "המלכה" לעומתן גדולה יותר, צבעה כהה יותר ואורכה מגיע לכ5-6 מ"מ. גופן מתחלק לשלושה חלקים: ראש, בית החזה והבטן, הן בעלות שלוש זוגות של רגליים וזוג מחושים אחד.

הידעת?
עקיצת נמלת האש כואבת מאוד וגורמת לכוויות לאדם ולבע"ח. הכאב מתואר כצריבה נקודתית שנמשך מס' שעות, במקרים נדירים קיימת אצל בני אדם אלרגיה לנמלי אש העלולה להוביל להידרדרות חמורה במצבו הבריאותי של הנעקץ.

תוחלת חיים: משך חיי "המלכה" בתנאים אופטימליים בטבע יכול להגיע בממוצע לכ-30 שנים! משך חיי "הפועלות" ו"החיילות" בתנאים אופטימליים בטבע הוא כ1-3 שנים ומשך חיי "הזכרים" לעומתן הוא כמס' שבועות בודדים.
בתקופת הרבייה "הזכרים" ו"המלכות" לעתיד יוצאים החוצה מהקן ומתרבים תוך כדי תעופה. תופעה זו נקראת בשפה המקצועית "מעוף כלולות", "הזכרים" מתים זמן קצר לאחר מכן ונקבת הנמלה בעלת יכולת לשמור במאגריה תאי זרע המאפשרים לה התרבות חוזרת ללא צורך בנוכחות "הזכרים".
נמלת האש הקטנה היא "אוכלת-כל" וניזונה ממגוון רחב של מזון אשר מתחיל מחרקים, חלבונים, שומנים, סוכרים ואפילו עד חלקי עלים.

מקורות מחייה והתרבות: סביבת הגידול האופטימלית שלה בטבע תמצא מתחת לאבנים, עצים, גזעים רקובים ובחצר נגועה נפגוש בהן פעמים רבות מהלכות בתור מסודר על צינורות מערכות ההשקיה הפרוסים בחצר.
סביבת הגידול האופטימלית שלה במבנה מגורים בדרך כלל תמצא ברהיטים, במקומות לאחסון מזון, בתוך קירות ובמקורות מים עיקריים שלהן במבנה כגון: מטבח, שירותים ומקלחת.

דרכי טיפול:

הדרך הפשוטה והזולה: חשוב לציין! כאשר מבצעים פעולת הדברה כנגד נמלים במידה ולא נביא למות "המלכה" לא נפתור את הבעיה ולאחר זמן קצר נשוב לראות את פעילותם בבית! קניית תכשיר לריסוס נגד נמלים (שימו לב שהחומר הפעיל בתרסיס הוא פירתרואיד) ותכשיר לפיזור פיתיון ג'ל מורעל נגד נמלים הנמכרים לצרכן הביתי במרכזי הקניות. ריסוס כל פאנל (מסגרת) הנכס ובנוסף פיזור פיתיון הג'ל המורעל אך ורק באזורים בהם זוהתה פעילותם. פתרון זה ייתן מענה לסימפטום הבעיה ויהרוג את הנמלים שיגיעו לבית לזמן קצר אך לא יפתור את מקור הבעיה וימנע מהם להמשיך להגיע.
הדרך המקצועית והיעילה: הזמנת מדביר מוסמך בעל רישיון מדביר מהמשרד לאיכות הסביבה, ריסוס בחומר ייעודי למדבירים בלבד את כל פאנל (מסגרת) הנכס, את כל שטח השיש במטבח ואת כל הכיורים הקיימים בנכס. יחד עם זאת פיזור פיתיון ג'ל מורעל ייעודי למדבירים בלבד בכל אזור המטבח, השירותים והמקלחות אשר נמצאים בנכס. ובנוסף לכך שילוב של פיזור גרגירי פיתיון מורעלים בהיקף הנכס, הנמלים "הפועלות" לוקחות הפיתיון המורעל לקן ומאכילות בעזרתו את החיים בקן ובכך נבטיח את מות "המלכה", את הצלחת ההדברה ושמירת המקום נקי מנמלים.
הציות להוראות בטיחות המדביר שלאחר ביצוע ההדברה הוא חובה!

"תפוס אותי" הדברות מתחייבת ל-3 חודשי אחריות בהזמנת הדברה לנמלים.

כמה המאמר עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר מדרגים: 2

מאמר זה עדיין לא דורג. רוצה להיות הראשון שמדרג?

אהבתם את המאמר? שתפו!
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
תפוס אותי הדברות
תפוס אותי הדברות

חברת תפוס אותי הדברות עוסקת במתן שירות ופתרונות ייחודיים בתחום ההדברה והרחקת יונים.

מזיקים מטרידים אתכם?

תנו לנו לעזור לכם!

מוצרים נבחרים

לשימוש ביתי ובטוח