הדברת תיקן גרמני

תיקן גרמני – "תעודת זהות"

שם המזיק: תיקן גרמני ובשפה הלא מקצועית "ג'וק קטן".

מראה חיצוני: צבעו חום-אדמדם, אורכו כ1-2 ס"מ, בעל מחושים ארוכים וכנפיים אך אינו מסוגל לעוף. לתיקן הגרמני 2 פסים שחורים, אנכיים ומקבילים בראשו ועל ידי כך ניתן לזהותו בקלות.

תוחלת חיים: התיקן הגרמני בעל גלגול חסר (ביצה->נימפה->בוגר), ומשך חייו כ-3 חודשים. התיקן הגרמני ניזון ממקורות מזון צמחי, חי ואפילו מהצואה של בני מינו ולכן הוא נקרא "אוכל-כל".

מקורות מחייה והתרבות:

סביבת הגידול האופטימלית בשבילו היא מקומות צרים, לחים, חשוכים ובעיקר חמימים. נפגוש בו לרוב במנועים של מוצרי חשמל פעילים במטבח, בסדקים בשיש, בארונות המטבח או מתחת לכיור. התיקן הגרמני בעל יכולת הסתתרות מעולה המאפשרת לו להתרבות במהירות ולכן המטבח שלנו הוא המקום האופטימלי בשביל התיקן למצוא מקורות מזון ומים ולהתרבות בכמויות מבלי חשש שיפגעו בו. התיקן הגרמני יכול להגיע לבית/מסעדה/מפעל שלכם במספר דרכים עיקריות והן:
‏1. "Door to door" – כאשר במקום מסוים קיימת נגיעות גבוהה של התיקן הגרמני הוא יכול להתרבות ולהתפשט בכמות שתגיע גם לשכנים הסובבים אותכם (כמו למשל בדירות סמוכות בבניין מגורים או במסעדות סמוכות אחת לשניה).
2. משלוחי מזון – כאשר במקום המספק משלוחי מזון (כמו למשל מפעל, סופרמרקט או מסעדה) קיימת נגיעות של התיקן הגרמני, המקום מפיץ בשקיות/מארז משלוחי המזון את התיקן ישירות לדלת ביתנו ולמטבח שלנו.
3. רכישת מוצרי חשמל – מנועי מוצרי החשמל מהווים לתיקן הגרמני מקום מחייה חמים, חשוך ואופטימלי להתרבות ולכן בעת רכישת מוצרי חשמל יש לפתוח את האריזה מחוץ לבית ולבדוק בקפדנות את הקרטון ואת המוצר החשמלי ובכך נפחית את הסיכויים של התיקן להיכנס לביתנו.

דרכי טיפול:

הדרך הפשוטה והזולה: צמצום מקורות מים על ידי ייבוש מים לאחר שטיפת כלים, רצפה, שיש. צמצום מקורות מזון על ידי שימוש בכלי אוכל אטומים והימנעות מהשארת מזון חשוף על השיש. בנוסף לכל זה תוכלו גם לקנות ג'ל להדברת תיקן גרמני הנמכרים לצרכן הביתי במרכזי הקניות ולמרוח אותו באזורים בהם זיהיתם תיקנים ו/או זיהיתם סימנים להימצאותם.
הדרך המקצועית והיעילה: הזמנת מדביר מוסמך בעל רישיון מדביר מהמשרד לאיכות הסביבה, ביצוע הדברת תיקן גרמני באמצעות ג'ל לשימוש מדבירים בלבד במקומות ייעודים על ידי שימוש בידע המדביר על תוחלת החיים של התיקן, הניסיון וההתמקצעות שצבר בשטח. במקומות בעלי נגיעות גבוהה יש גם לשלב את ההדברה בריסוס פירתרואידים על מנת לבלום את התפשטות והתרבות התיקנים הקיימים. הציות להוראות בטיחות המדביר שלאחר ההדברה הוא חובה!

"תפוס אותי" הדברות מתחייבת ל-10 חודשי אחריות בהזמנת הדברה לתיקן גרמני.

כמה המאמר עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר מדרגים: 4

מאמר זה עדיין לא דורג. רוצה להיות הראשון שמדרג?

אהבתם את המאמר? שתפו!
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
תפוס אותי הדברות
תפוס אותי הדברות

חברת תפוס אותי הדברות עוסקת במתן שירות ופתרונות ייחודיים בתחום ההדברה והרחקת יונים.

מזיקים מטרידים אתכם?

תנו לנו לעזור לכם!

מוצרים נבחרים

לשימוש ביתי ובטוח