הדברת עש הבגדים

עש הבגדים – "תעודת זהות"

שם המזיק: עש הבגדים ובשפה הלא מקצועית "פרפר קטן".

מראה חיצוני: צבעו חום בהיר-צהבהב ובעל כתמים שחורים על כנפיו. אורכו של עש הבגדים הוא כ6-8 מ"מ ואורך כנפיו הוא כ10-15 מ"מ.

תוחלת חיים: עש הבגדים בעל גלגול מלא (ביצה->זחל->גולם->בוגר) ומשך חייו כ2-6 חודשים בתנאי מחייה אופטימליים. העש ניזון מביגוד העשוי מצמר, משי או כותנה ובעיקר נמשך לבדים בעלי כתמי מזון וזיעה. נקבת עש הבגדים מסוגלת להטיל בממוצע כ200 ביצים בכל הטלה!

הידעת?
לעיתים קרובות מומלץ במהלך היום לפתוח לרווחה את ארונות הבגדים, פתיחת הדלתות וחשיפת פנים הארון לאור מקשה על חייו של העש, מעכבת את התפתחותו ואפילו מסוגלת למנוע לגמרי את הגעתו של העש אל ארון הבגדים. עש הבגדים בעל רגישות גבוהה לאור ולכן עיקר פעילותו תתבצע בחשכה.

מקורות מחייה והתרבות: סביבת הגידול האופטימלית שלו תמצא בכל תאי אחסון בגדים ובדים למיניהם, כגון: ארונות בגדים, מתפרות, מפעלי ייצור וכדומה.

דרכי טיפול:

הדרך הפשוטה והזולה: יש לסרוק את כל תאי אחסון הבגדים והבדים הנמצאים בנכס, לאחר זיהוי כל המוצרים בהם קיימת נגיעות של עש הבגדים (נגיעותיו בבגדים באה לידי ביטוי בהופעת חורים קטנים באזורים אקראיים בבגד, קיימת סבירות גבוהה יותר למציאת חורים באזורים בעלי כתמי מזון וזיעה) יש לכבס כל בגד או בד אשר חשוד או מזוהה כנגוע. לאחר טיהור הנכס מכל הבגדים והבדים הנגועים יש לשטוף ולנקות היטב את כל האזורים/ארונות/מחסנים בהם זוהו בגדים ובדים נגועים. פתרון זה הוא החסכוני ביותר ובמרבית המקרים תוך הקפדה על ביצוע סדר הפעולות, ייתן פתרון מלא לבעיה ויבטיח את שמירת המקום נקי מעשים.
הדרך המקצועית והיעילה: במרבית המקרים הדרך הפשוטה והזולה תספק פתרון מלא לבעיה. אך במידה וקיימת בנכס נגיעות גבוהה יהיה קשה מאוד לפתור את הבעיה ללא מדביר מוסמך. במקרים אלו נדרשת הזמנת מדביר מוסמך בעל רישיון מדביר מהמשרד לאיכות הסביבה, ריסוס בחומר ייעודי למדבירים בלבד את כל שטח תאי האחסון אשר זוהו כבעלי נגיעות. כתוצאה מהריסוס, תאי האחסון המטופלים לא יהוו יותר סביבת חיים נעימה ואופטימלית להתפשטות ולהתרבות העש. אלא להפך, במשך מס' חודשים לאחר ההדברה כל עש אשר תדרך רגלו באחד מתאי האחסון המטופלים ימצא את מותו ובכך נבטיח את הצלחת ההדברה ואת שמירת המקום נקי מעשים.
הציות להוראות בטיחות המדביר שלאחר ביצוע ההדברה הוא חובה!

"תפוס אותי" הדברות מתחייבת ל-3 חודשי אחריות בהזמנת הדברה לעש הבגדים.

כמה המאמר עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר מדרגים: 3

מאמר זה עדיין לא דורג. רוצה להיות הראשון שמדרג?

אהבתם את המאמר? שתפו!
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
תפוס אותי הדברות
תפוס אותי הדברות

חברת תפוס אותי הדברות עוסקת במתן שירות ופתרונות ייחודיים בתחום ההדברה והרחקת יונים.

מזיקים מטרידים אתכם?

תנו לנו לעזור לכם!

מוצרים נבחרים

לשימוש ביתי ובטוח