הדברת עש המזון

עש המזון – "תעודת זהות"

שם המזיק: עש המזון או עש הקמח, ובשפה הלא מקצועית "פרפר קטן".

מראה חיצוני: צבעו בחלק העליון של גופו אפרפר, לעומת זאת צבעו בחלקו התחתון של גופו חום כהה. אורכו של עש המזון הוא כ6-10 מ"מ ואורך כנפיו הוא כ16-20 מ"מ.

תוחלת חיים: עש המזון בעל גלגול מלא (ביצה->זחל->גולם->בוגר) ומשך חייו כ1-10 חודשים בתנאי מחייה אופטימליים. העש ניזון ממגוון נרחב של מוצרים ממקור צמחי כגון: דגנים, אורז, לחם, פסטה, תבלינים וכדומה. בנוסף לכך פעמים רבות ימצא העש גם בפולי קקאו, שוקולד, פולי קפה, עוגיות, וכדומה. נקבת עש המזון מסוגלת להטיל כ60-400 ביצים במחזור חייה!

הידעת?
זחלי העש בעלי יכולת להידחק לחורים הקטנים ביותר ולהיכנס לשקיות מזון וכלי פלסטיק שאינם סגורים הרמטית.

מקורות מחייה והתרבות: סביבת הגידול האופטימלית שלו תמצא בכל אזור המכיל מקורות מזון צמחי וקמחי ובעיקר בתאי אחסון מזון למיניהם, כגון: ארונות מטבח, מחסני מזון, מפעלי ייצור וכדומה.

דרכי טיפול:

הדרך הפשוטה והזולה: יש לסרוק את כל תאי אחסון המזון הנמצאים בנכס, לאחר זיהוי כל המוצרים בהם קיימת נגיעות של עש המזון (נגיעותיו במזון באה לידי ביטוי בקורים הגורמים למזון להיראות כמקשה אחת, ולעיתים ילווה בריח זהה לריקבון) יש לזרוק כל מוצר מזון אשר חשוד כנגוע, מזוהה כנגוע וכל מוצר מזון אחר שאינו אטום הרמטית. לאחר טיהור הנכס מכל מוצרי המזון הנגועים יש לשטוף ולנקות היטב את כל האזורים/ארונות/מחסנים בהם זוהו מוצרי מזון נגועים. אין לאחסן במקומות המטופלים מוצרי מזון לתקופה של כ30 ימים לכל הפחות! פתרון זה הוא החסכוני ביותר ובמרבית המקרים תוך הקפדה על ביצוע סדר הפעולות, ייתן פתרון מלא לבעיה ויבטיח שמירת המקום נקי מעשים.
הדרך המקצועית והיעילה: במרבית המקרים הדרך הפשוטה והזולה תספק פתרון מלא לבעיה. אך במידה וקיימת בנכס נגיעות גבוהה יהיה קשה מאוד לפתור את הבעיה ללא מדביר מוסמך. במקרים אלו נדרשת הזמנת מדביר מוסמך בעל רישיון מדביר מהמשרד לאיכות הסביבה, ריסוס בחומר ייעודי למדבירים בלבד את כל שטח תאי האחסון אשר זוהו כבעלי נגיעות. כתוצאה מהריסוס, תאי האחסון המטופלים לא יהוו יותר סביבת חיים נעימה ואופטימלית להתפשטות ולהתרבות העש. אלא להפך, במשך מס' חודשים לאחר ההדברה כל עש אשר תדרך רגלו באחד מתאי האחסון המטופלים ימצא את מותו ובכך נבטיח את הצלחת ההדברה ואת שמירת המקום נקי מעשים.
הציות להוראות בטיחות המדביר שלאחר ביצוע ההדברה הוא חובה!

"תפוס אותי" הדברות מתחייבת ל-3 חודשי אחריות בהזמנת הדברה לעש המזון.

כמה המאמר עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר מדרגים: 4

מאמר זה עדיין לא דורג. רוצה להיות הראשון שמדרג?

אהבתם את המאמר? שתפו!
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
תפוס אותי הדברות
תפוס אותי הדברות

חברת תפוס אותי הדברות עוסקת במתן שירות ופתרונות ייחודיים בתחום ההדברה והרחקת יונים.

מזיקים מטרידים אתכם?

תנו לנו לעזור לכם!

מוצרים נבחרים

לשימוש ביתי ובטוח