הדברת פשפש מיטה

שם המזיק: פשפש מיטה (Bed bugs) ובשפה הלא מקצועית "פשפשים" או "באג-באגים".

מראה חיצוני: צבעו אדום כהה, אורכו כ5-6 מ"מ ובמקרים קיצוניים כאשר הנגיעות במקום גבוהה יכול להגיע גם ל1 ס"מ. צורתו שטוחה, עגולה ונטולת כנפיים.

תוחלת חיים: פשפש המיטה בעל גלגול חסר (ביצה->נימפה->בוגר), ומשך חייו כ4-2 חודשים ובתנאים אופטימליים מסוגלים להתרבות לשלושה דורות בשנה. פשפש המיטה הוא טפיל חיצוני הניזון מדם של בעלי דם חם (ביניהם גם בני אדם).

הידעת?
עיקר תפוצת פשפש המיטה בארץ ובעולם מגיעה בעיקר מבתי מלון, אכסניות ומקומות לינה זמניים בהם תחלופה רבה של בני אדם ממוצאות שונים. כאשר בביתו של אדם קיימת נגיעות של פשפש המיטה והוא מגיע למלון/אכסניה עם מזוודה מלאה בבגדים ופריטים מביתו הנגוע הוא גורם להפצת המזיק ולהדבקת האורחים שיבואו אחריו לחדר ששהה בו.

מקורות מחייה והתרבות: סביבת הגידול האופטימלית שלו תמצא בחריצים בקירות, מחוץ למזרן ובתוכו, שקעי חשמל, כריות, ראש וגוף המיטה ובכל מקום הקרוב למקום שנתם של בעלי דם חם. עיקר פעילותו של פשפש המיטה תהיה בלילה כאשר בעל החיים אליו הוא נטפל ישן ובמצב סטטי ובכך מקל עליו את התזונה. נקבת פשפש המיטה בתנאים אופטימליים מסוגלת להטיל במחזור חייה כ300 ביצים!

הידעת?
ישנם מספר דרכים לזהות נגיעות פשפש מיטה במקום בו אתם שוהים:

  1. זיהוי כתמי דם על המזרן.
  2. עקיצות במהלך הלילה באזורי הבטן, רגליים וגב.
  3. זיהוי ויזואלי של המזיק.

דרכי טיפול:

הדרך הפשוטה והזולה: במידה ואתם חושדים כי קיימת נגיעות של פשפש מיטה במקום בו אתם שוהים/לנים יש להרחיק כמספר ס"מ את המיטה מהקירות הסמוכים לה, בסוף השהיה יש לקחת את המזוודה עם כל הבגדים והפריטים שלכם למכבסה והימנעו ככל שניתן מלהכניס אותם לבתיכם לפני שטופלו. במידה ואתם חושדים כי קיימת נגיעות בבתיכם הפרטי יהיה כמעט בלתי אפשרי להיפטר מבעיית הפשפשים מבלי להיעזר במדביר ותיק ומוסמך עם ניסיון רב בתחום, אך תוכלו להיעזר בכיסוי מזרן ייחודי ואטום הרמטית לבעיית פשפש המיטה דבר אשר יצמצם משמעותית את עקיצותיכם בלילות אך לא יביא לפתרון מלא של הבעיה.
הדרך המקצועית והיעילה: הזמנת מדביר מוסמך בעל רישיון מהמשרד לאיכות הסביבה, הכנסת כל הבגדים והפריטים בארונות שבחדרי השינה לתוך שקיות ייעודיות ואטומות הרמטית, שאיבת כל החמצן אשר נמצא בשקית באמצעות שואב, החדרת פחמן דו חמצני לשקית ואטימתה באופן מלא למשך 14 ימים. פעולה זאת תבטיח לנו את טוהר הבגדים והפריטים מפשפש מיטה ותביא לחיסולם באמצעות היעדר חמצן. בנוסף לכך יש לעבור עם שואב אבק וקיטור מקצועי על כל המזרנים, שלדי מיטה, ספות, שטיחים ובכל חריץ אפשרי הקיים בחדר. לאחר מכן יש לרסס את כל שטח הרצפה והקירות עד לגובה של כחצי מטר. שימו לב אין בשום פנים ואופן לרסס את המזרן ו/או ספות או כל פריט המשמש אתכם ללינה. ולבסוף לאחר שביצענו ביסודיות את כל פעולות אלה יש לצייד את המזרנים והכריות בכיסוי ייעודי אטום הרמטית לפשפש המיטה.
הציות להוראות בטיחות המדביר שלאחר ביצוע ההדברה הוא חובה!

"תפוס אותי" הדברות מתחייבת ל-3 חודשי אחריות בהזמנת הדברת פשפש המיטה.

כמה המאמר עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר מדרגים: 3

מאמר זה עדיין לא דורג. רוצה להיות הראשון שמדרג?

אהבתם את המאמר? שתפו!
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
תפוס אותי הדברות
תפוס אותי הדברות

חברת תפוס אותי הדברות עוסקת במתן שירות ופתרונות ייחודיים בתחום ההדברה והרחקת יונים.

מזיקים מטרידים אתכם?

תנו לנו לעזור לכם!

מוצרים נבחרים

לשימוש ביתי ובטוח