הדברת תיקן אמריקאי

תיקן אמריקאי – "תעודת זהות"

שם המזיק: תיקן אמריקאי ובשפה הלא מקצועית "ג'וק" או "מקק".

מראה חיצוני: צבעו חום, אורכו כ3-4 ס"מ ומגיע לגובה של כ-7 מ"מ. בעל מחושים ארוכים וכנפיים המאפשרות לו תעופה למרחקים.

תוחלת חיים: התיקן האמריקאי בעל גלגול חסר (ביצה->נימפה->בוגר), ומשך חייו כ-24 חודשים. התיקן האמריקאי ניזון ממקורות מזון צמחי, חי ואפילו מחומר אורגני נרקב (קומפוסטים למינהם) ולכן הוא נקרא "אוכל-כל".

מקורות מחייה והתרבות: סביבת הגידול האופטימלית בשבילו היא אזורים לחים, חמימים וחשוכים ולכן בורות הביוב שנמצאים בכל בית/בניין/נכס שברשותנו הם המקום האופטימלי בשביל התיקן למצוא מקורות מזון ומים ולהתרבות בכמויות מבלי חשש שיפגעו בו. מקומות נוספים שיכולים להוות מקור להתרבות תיקנים הם קומפוסטים למחזור חומרים אורגניים ואזורים בעלי רטיבות ונזילות כמו למשל אזורי הכיור מתחת למטבח אשר בנכסים ישנים יותר נוטים להיות בעיות נזילות למיניהן אשר יכולות להוות בית ומקור התרבות לתיקן האמריקאי.

דרכי טיפול:

הדרך הפשוטה והזולה: קניית תכשירים לריסוס נגד תיקנים (שימו לב שהחומר הפעיל בו הוא פירתרואיד) הנמכרים לצרכן הביתי במרכזי הקניות וריסוס כל פאנל (מסגרת) הבית. פתרון זה ייתן מענה לסימפטום הבעיה ויהרוג את התיקנים שיגיעו לבית לזמן קצר אך לא יפתור את מקור הבעיה וימנע מהם להמשיך להגיע.
הדרך המקצועית והיעילה: הזמנת מדביר מוסמך בעל רישיון מדביר מהמשרד לאיכות הסביבה, ריסוס בחומר ייעודי למדבירים בלבד את כל בורות הביוב הקיימים לנכס ובנוסף ריסוס כל פאנל (מסגרת) הנכס. הציות להוראות בטיחות המדביר שלאחר ביצוע ההדברה הוא חובה!

"תפוס אותי" הדברות מתחייבת ל-10 חודשי אחריות בהזמנת הדברה לתיקן אמריקאי.

כמה המאמר עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר מדרגים: 3

מאמר זה עדיין לא דורג. רוצה להיות הראשון שמדרג?

אהבתם את המאמר? שתפו!
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
תפוס אותי הדברות
תפוס אותי הדברות

חברת תפוס אותי הדברות עוסקת במתן שירות ופתרונות ייחודיים בתחום ההדברה והרחקת יונים.

מזיקים מטרידים אתכם?

תנו לנו לעזור לכם!

מוצרים נבחרים

לשימוש ביתי ובטוח